Sprzedaż samochodu oprócz przeniesienia własności pojazdu powoduje też kilka dodatkowych obowiązków dotyczących ubezpieczenia.
Poniżej prezentujemy kilka istotnych informacji o tym co należy zrobić przy sprzedaży pojazdu:
- Pamiętaj o właściwym wypełnieniu umowy kupna/sprzedaży - powinna ona zawierać datę sprzedaży (dobrze również wpisać godzinę), dane sprzedającego i kupującego wraz z adresem, numerem PESEL lub NIP firmy oraz telefonem. W przypadku sprzedaży przez komis potrzebna będzie faktura i umowa komisowa.
- Ważną polisę OC należy przekazać nabywcy, który ma prawo ją kontynuować lub może ją wypowiedzieć jeżeli wykupi inne ubezpieczenie.
- Ubezpieczenia dobrowolne (Auto Casco, NNW, Assistance ...) wygasają z momentem przeniesienia własności pojazdu.
- W ciągu 14 dni od sprzedaży auta poinformuj o tym ubezpieczyciela - prześlij do ubezpieczyciela umowę oraz ewentualnie wniosek o zwrot niewykorzystanej składki za AC (i inne ubezpieczenia dobrowolne) oraz, o ile nabywca wypowiada ubezpieczenie OC, to również za OC.
- Dokumenty do ERGO Hestii można przesłać pocztą na adres ul. Hestii 1 81-731 Sopot, przez formularz na stronie www.ergohestia.pl/kontakt oraz korzystając z indywidualnego ikonta klienta. Na formularzu należy podać numer rachunku na który mają zostać przelane środki.
- Ponadto w terminie 30 dni od dokonania transakcji należy poinformować Wydział Komunikacji przedkładając umowę kupna-sprzedaży.
Przydatne dokumenty do pobrania: